Refresh Amsterdam 2015

Maandag 28 september, 16:00u. 300 horecaondernemers staan te trappelen op het Amsterdamse Westergasterrein. Waarom?

‘T is tijd voor Refresh.

Refresh is de plek waar je als horecaondernemer wordt meegenomen in het verhaal en de value van elk product. Waar komt deze über-aged salami precies vandaan? Hoe wordt die iberico-kroket eigenlijk gemaakt? Wat is de toegevoegde waarde van zo’n Vermentino-nieuwe-stijl op mijn wijnkaart? 15 vernieuwende toeleveranciers op horecagebied nemen je mee in een inspirerende kijkje in hun neck of the woods.1

Waarom Refresh?

Twee jaar geleden tijdens de horecabeursHorecava bemande Grapedistrict een stand op de Wine professional. Samen met het gros van de ondernemers die we daar spraken, voelden ook wij ons hier niet op ons gemak. Een alternatieve rendez-vous voor horecaondernemers dan? Die was er niet echt.

Ruimte voor verbetering dus…

De nodige telefoontjes en meet & greets met verschillende ondernemers en toeleveranciers bevestigde dit gevoel alleen maar verder. Bier&Co was een van die gelijkgestemden. Zij waren meer dan enthousiast en doken er met ons direct vol in. Het resultaat: 13 toffe partijen waarmee gezamenlijk Refresh 2015 op de kaart werd gezet.
3

Centraal

Refresh zet de ondernemer centraal. Samen duiken wij je wereld in en bedenken we hoe wij kunnen helpen bij hun vak; mensen een leuke avond bezorgen.

Simpelweg verkopen van een product is tegenwoordig zeker niet voldoende voor de veeleisende consument. Deze gaat pas praten over zijn avond als duidelijk is waarom je voor een bepaald product hebt gekozen. De backstory is dus belangrijker dan ooit. En precies daar draait Refresh om.

Iedere partner bemand geen stand maar een Stage. En op elke stage vind een interactief optreden plaats. Zo kan de ondernemer zelf kaas maken bij Beemster, zijn eigen kroket rollen bij van Dobben of zien hoe je een varken uitbeent. Zo creëer je beleving, waarbij je elkaar inspireert en meer waarde biedt.
2

Grapedistrict

Voor onszelf was Refresh dé manier om ondernemers mee te nemen en de dialoog aan te gaan over de rol van wijn in de zaak.

Hoe? De wijnbar op wielen werd naar binnen gereden. Inhoud? Alleen maar onbekende druiven. Want wijn wordt pas leuk als je tradities en taboes doorbreekt en op zoek gaat naar je eigen smaak. Drink different dus.

Voor nóg meer inspiratie werd de Silent Tasting opgetuigd. In een Silent Disco format lieten we de ondernemers 6 wijnen proeven. Iedere wijn sneed een anders onderwerp aan: Alcoholvrij, hoe proef je?, Blind proeven, en Vin naturel.
4

En, klein beetje nabeleven hoe het écht was?

Aftermovie Refresh from Rutger de Witte on Vimeo.