WINETALKS: talks over wijntrends in de horeca

Hoe blijf je als ondernemer geïnspireerd om je zaak succesvol te houden? En welke rol kan een leverancier daarin spelen? Hierover ging de eerste editie van Winetalks, waar horeca-ondernemers de diepte ingingen tijdens diverse ‘talks’ over de trends in de wijn- en horecabranche.

Winetalks1

Met de skyline van Amsterdam als decor werden in de rooftopbar van Spaces tientallen horecaondernemers uitgenodigd voor een interactieve wine tasting om daarna het gesprek aan te gaan met diverse specialisten. Zo werd wijnmaker Xabi Sanz van het Spaanse Viña Zorzal uitgenodigd voor een talk over de opkomst van inheemse, authentieke druivenrassen, het belang van biologische wijnbouw en de verleidelijke invloed van aantrekkelijke labels op een wijnfles. Fleur Eisema van de succesvolle blog Waar Amsterdam Eet deed uit de doeken hoe je als horecaondernemer goed kan inspelen op de wensen van je doelgroep, met name op het gebied van social media.

Winetalks2

Horeca wordt voor gasten steeds meer een lifestyle…

Volgens Rutger de Witte (Grapedistrict) was het event reuze nuttig voor zowel de ondernemer als voor de leverancier. “Horeca wordt steeds meer een lifestyle. Gasten zijn op zoek naar horeca die bij hun gevoel, bij hun way of life passen. En waar ze zich mee willen identificeren. De rol van de leverancier wordt daardoor ook anders: het gaat niet meer zozeer om het louter leveren van producten, maar om te kijken hoe je samen de gast enthousiast kan maken voor een product, in dit geval voor wijn. Dit kan je bereiken door eens goed met specialisten de diepte in te gaan om te kijken wat je aan mekaar hebt”.

Winetalks3

Winetalks zorgde -tussen het proeven door- voor genoeg gespreksstof bij de enthousiaste toehoorders en inspirerende ragemakers.  Een geslaagde eerste editie dus.

 

–> Geen Drink Different wijntips & blogposts missen? Schrijf je in

Laat je e-mailadres achter en ontvang onze blogposts (reclamevrij) wekelijks in je mailbox.